۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۴

رحمانی:

چهار هزار میلیارد تومان از یارانه ها به بخش صنعت اختصاص یافت

چهار هزار میلیارد تومان از یارانه ها به بخش صنعت اختصاص یافت

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با اختصاص چهار هزار میلیارد تومان از محل یارانه ها گامی اساسی در مسیر حمایت از صنعتگران برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان قزوین روز سه شنبه با حضور آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی امنیتی استانداری، داود محمدی، روح الله عباسپور، رجب رحمانی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، حسن جمشیدی ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمع زیادی از صنعتگران و معدن کاران استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد.

  

رجب رحمانی در این همایش گفت: در کمیسیون تلفیق بودجه آنچه در توان نمایندگان بود انجام دادیم که پیش نویس نهایی شده که یک بخش حمایت از تولید است که در قانون بودجه هم بخوبی دیده شده و نمایندگان مجلس درصددند تا این قانون دائمی شود تا صنعتگران از مزایای آن برخوردار شوند.

این نماینده افزود: از محل صندوق توسعه ملی 10 درصد به بخش کشاورزی و 10 درصد به صنعت اختصاص یافته که به دولت اجازه داده شده مبحث ریالی مورد توجه قرار گیرد و در خصوص تسهیلات ارزی بانکها مکلف شدنه اند در مدت دو ماه حدود چهار هزار میلیارد تومان از محل یارانه ها به بخش تولید اختصاص یابد.

رحمانی یادآورشد: در مشکلات بخش صنعت 30 درصد تحریم ها موثر بوده و 70 درصد مربوط به مدیریت است و پایئن بودن تعرفه های وارداتی زیاد بودن تعطیلات رسمی، مشکلات زیرساختها، از موانع تولید است و در مجلس آمادگی کامل داریم تا با حمایت از صنعتگران در حل مسائل آنها اقدام کنیم.

این نماینده تصریح کرد: سه میلیارد و 500 میلیون دلار در نزد بانک صنعت و معدن برای توسعه صادرات پیش بینی شده که تاکنون یک میلیارد و 50 میلیون دلار به واحدهای تولیدی داده شده و 200 میلیون دلار از سپرده ذخیره ارزی در این زمینه اختصاص داده شده است.

در این مراسم از 33 صنعتگر و معدنکار نمونه استانی و چهار صنعتگر کشوری تجلیل شد.


 

کد خبر 2088832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha